*' 18 September '*

Tjenixen!
Har haft ett litet uppehåll av bloggning nu under de senaste dagarna pg.a lite krisproblem hit och dit. Men nu måste man komma igång igen med skolbloggning.

Vårt tema som vi har nu pratar vi om Jämlikhet och Jämstädighet. Så vi ska blogga om en hel del!
Idag ska jag blogga om hur jag skulle ha varit om jag skulle ha bytat man till en kvinna.. (undra bara varför man skulle göra det?)

Om jag skulle ha varit en kvinna så skulle jag säkert ha behövt att gå upp typ sådär 2 timmar innan bussen går för att kunna duscha i ungefär 30 min sedan hina platta håret, sminka mig och klä på mig och sedan dränka mig i parfym och till sist stress äta med frukosten om man ens skulle ha hunnit med den.
Promenixa bort till bussen där man säkert skulla ha hittat någon utav sina tjejkompisar där man sedan skulle kunna stå och snacka om vad som hände under helgen eller vad som kommer att hända, men det största samtals ämnen är ju så klart sminket vi har på oss och kläderna, vilka som har det dyraste eller mest kända märket..

I Skolan.. Kolla sena blickar på alla ettor som beter sig som fjortisar, springer rundor, skricker på varandra och står och tuggar tugummi med hela flabben. Ibland så skulle man säkert ha gett dem dära töntarna några bickar då och då för att vissa vem som är tuffast och populärast på skolan.

Hemma... Bråka säkert ännu mer med familjen är vad gör i nutidens läge, och denna sista veckan har verkligne inte varit rolig för familjen.Skulle säkert ha behövt ett ännu större rum är det jag har just nu som är bara på 14 Kvm litet och där skulle jag knappast fått plats med alla mina kläder , smink, smycken och allt annat onmödigt gojs som en kvinna faktiskt använder.

Just nu kommer jag inte på så mcket mer som skulle ha varit ändrat i mitt liv om jag byte från man till kvinna.
Förhoppningsvis så skulle jag ha haft kvar mitt intresse för motorer, men tror verkligen inte en chans på det. För liksom, hur många kvinnor finns det som är populä, rik och krökar 24/7 och har ett intresse för motorer?

Förändringar:
Näst in till allt..
Mitt beteende
Vännerna runtom
Familjen
Skulle säkert ha fetat och krökat ännu mer
Krävt mer pengar från familjen


Så här skulle säkert mitt liv ha sett ut om jag byte kön till kvinna. Men aldrig i hela mitt liv att jag skulle vilja bli en kvinna istället. Tänk så mycket de måste lida igenom hela sitt liv. Äckliga killar/män som är grymt snuskiga mot dem, alla bråk med ens bästa vänner, all festande, dyra saker, födda barn och allt annat..
Tack och lov at man är född till kille istället, men även vi kan ha STORA problem.

Ha en underbar "solig" dag alla små barn och vår egna Stora Talare : )

Kommentarer
Postat av: Josefin

Har svarat på min blogg, läs:P

2008-09-18 @ 11:32:37
URL: http://iaselin.blogg.se/skolblogg
Postat av: Anonym

seriöst, tror du att det är så att vara tjej?

2008-09-18 @ 13:16:17
Postat av: Nicke

ni fårstår tydligne inte? om JAG skulle ha varint en tjej :S

2008-09-18 @ 14:48:31
Postat av: Sebastijan

Att du skulle vara sådan här som tjej måste ju grundas i att du vet någon som lever ett sådant här liv. Dock kan det ses som stönde när du beskriver det såhär eftersom att du som sagt måste fått dina tankar någonstans ifrån så som normer och din syn på kvinnor (eller brudar som det heter egentligen!).

2008-09-19 @ 14:37:33
URL: http://schtumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0